Spørsmål og svar

Mediehuset VG

Jeg ønsker å lese papirutgaven på min datamaskin. Er dette mulig?

Ja. Papiravisen kan kjøpes som eAvis, eller PDF. Ønsker du å lese avisen mens du er tilknyttet til internett, kan du kjøpe eAvis. Ønsker du å ha mulighet til å lese publikasjonen lokalt (off line), og ha tilgang til å skrive ut sider fra dokumentet, kan du kjøpe PDF. Begge kjøp gjøres på hos VG+.

Jeg ønsker å finne en eldre artikkel fra VG. Er dette mulig?

Ja. Alt som har stått i VG fra første utgaven 23.juni 1945 til og med gårsdagens VG finnes i VGs arkiv. Arkivet finner du her.

Jeg ønsker å abonnere på VG. Er dette mulig?

Ja. Men abonnementstilbudet hos VG gjelder kun utgaver for lørdag og søndag, ettersom VG opprinnelig er en løssalgsavis. Tilbudet gjelder i Oslo og Akershus. Ønsker du VG levert hjem før frokost lørdag og søndag, kan du gjøre en bestilling her. I tillegg kan digitalt abonnement bestilles på VG+.

Jeg ønsker å tipse VG om en sak. Hvordan gjør jeg det?

Du når VG Tips på sms/mms 2200, e-post: 2200vg.no og telefon 22 00 00 00. VG har også en egen 2200 Tips VG App, som kan lastes ned fra App Store her. VG honorerer alle brukte tips og bilder.

Jeg ønsker å sende inn leserinnlegg til VG. Hvordan gjør jeg det?

Det finnes to alternativer. Korte innlegg sender du til sidet@vg.no. Lengre innlegg sendes til debatt@vg.no.

Jeg ønsker å annonsere i VG. Hvordan gjør jeg det?

På VGs annonseinfo finner du informasjonen du trenger for å få mest mulig ut av annonsebudsjettet. Annonseinfo finner du her.

Jeg ønsker kontakt med en bestemt journalist. Er dette mulig?

Ja. Har du navnet på den du vil kontakte, er malen for e-post adresser i VG slik: fornavn.etternavn@vg.no. For kontakt med journalister som publiserer digitalt, trykker du på journalistens navn i saken, og blir videreført til en profilside med eget kontaktskjema.

Tekniske spørsmål

VG Nett går tregt. Hvordan løser jeg dette?

Enkelte brukere har trøbbel med ipv6. Først, ta denne testen her. Får du rødt lys, så er det dét som er problemet. Får du grønt lys her, så skyldes problemet noe annet. Da kan du ta kontakt på drift@vg.no.

VG Nett ser rar ut. Hvordan løser jeg dette?

Her finnes to muligheter. Du kan prøve shift – reload, for å tvinge nettleseren din til å hente siste versjon av alle filer. Eller kanskje du har zoomet teksten? Klikk ctrl + 0 for å sette standard skriftstørrelse. Hvis du ikke klarer å løse problemet med disse to trinnene, tar du skjermdump av skjermen din, og grafikken som kommer opp her – og sender begge deler til teknisk@support.vg.no.

Jeg får virusvarsel når jeg surfer på VG Nett. Hva gjør jeg?

Sannsynligvis reagerer virusprogrammet på en ufarlig annonse. Ønsker du mer konkret informasjon om ditt tilfelle kan du ta kopi/skjermdump av advarselen og sende det til drift@vg.no og traffic@vg.no.

VGTV fungerer dårlig. Hvordan løser jeg dette?

Utvikleren av VGTV, Aptoma, har en egen hjelpeside. Siden finner du her.

Jeg opplever plagsomme annonser på VG Nett. Hva gjør jeg?

Opplever du problemer med annonser kan du gi beskjed til traffic@vg.no.

Jeg får ikke tilgang til å kommentere/diskutere artikler på VGD. Hvorfor skjer dette?

Du er trolig utestengt pga brudd på kommentarreglene. Utestengelsen er permanent. Vi svarer ikke på spørsmål rundt dette.

Vektklubb

Jeg ønsker å være anonym som medlem av Vektklubb. Er dette mulig?

Ja. Hvert enkelt medlem har sin egen passordsbeskyttet side som ingen andre har tilgang til. Vi røper aldri et medlems identitet eller personlige opplysninger. I Vektklubb.no er vi, som i avisen VG, avhengig av tillit mellom leserne/medlemmene og oss.

Jeg er gravid/ammende. Kan jeg være medlem i Vektklubb?

Vi anbefaler ikke gravide å være medlem i Vektklubb.no fordi programmet ikke er tilpasset kroppens energibehov ved graviditet. Programmet tar heller ikke hensyn til at kroppen ved amming trenger mer energi enn ellers. Dersom du blir gravid underveis i medlemskapet ber vi deg kontakte kundeservice på vektklubb@vg.no.

Jeg er bekymret for å betale på nett. Er det trygt?

Ja. Vi benytter PayEx som betalingsløsning på Vektklubb.no, et program som gjør det sikkert og trygt å betale over nett. Ved å gjennomføre kjøpet, godkjenner du lagring av kortopplysningene dine for å forenkle senere kjøp av VGs tjenester. Opplysningene lagres kryptert og trygt hos PayEx, godkjent av VISA og MasterCard, og vil aldri utleveres til noen tredjepart. Du kan når som helst slette disse opplysningene hos brukerstedet.

Jeg er allergisk mot visse matvarer. Kan jeg få en spesiell meny?

Vi har ikke spesielle menyer som er tilpasset for eksempel laktoseintolerante eller matallergikere. I vår oppskriftsdatabase har vi flere tusen oppskrifter, og du kan benytte deg av dem som måtte passe med din intoleranse eller allergi. Menyforslagene er kun en liten del av Vektklubb.no’s funksjoner.

Jeg har en medisinsk diagnose. Kan jeg bli med i Vektklubb.no?

Om du har en medisinsk diagnose bør du alltid konsultere legen din før du begynner med noen slags form for vektreduksjonsprogram.

Jeg ønsker å melde meg ut av Vektklubb.no. Har jeg mulighet til å få tilbake pengene?

I henhold til norsk lov har du rett til å si opp tjenesten og få tilbake medlemsavgifteninntill 14 dager etter kjøp, så sant du ikke har benyttet deg av tjenesten. Beskjed om at du ønsker å benytte angreretten skal sendes til vektklubb@vg.no eller pr brev til VG, Vektklubb.no, Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo.

Jeg har spørsmål knyttet til SPiD. Hva er det, og hvordan fungerer det?

SPiD er Schibsteds innloggingssystem som gjelder for alle VGs tjenester, inkludert Vektklubb.no og VG+. Dette betyr at alle må bruke sin e-post adresse som innloggingsnavn.

Les mer på SPiDs side.

iPhone og Apps

Hvordan kan jeg velge mine egne kanaler?

Trykk på ”Velg kanaler” (på iPad: Trykk på ”Innstillinger” først). Du kan så trykke på de kanalene du vil ha med.

Hva er Push-meldinger?

Push-meldinger er en liten påminnelsesmelding vi sender til din telefon 5-7 minutter før valgt program starter dersom du har installert denne funksjonaliteten (og ikke aktivt deaktivert den).

Hvor aktiviserer jeg Push-meldinger?

Gå til ”Mer” > ”Tillegg” og kjøp ”Push-varsling”. Denne tjenesten koster kr. 11,- og gir deg tilgang til å bruke tjenesten i et år.

Hvordan velger jeg programmer som skal ha Push-varsling?

Alle programmer som velges som ”favoritter” (trykk på stjerne) aktiviserer push-meldingsutsendelse dersom du ikke deaktiverer funksjonen.

Kan jeg bruke favoritter uten Push-meldinger?

Ja, du kan skru av push-funksjonen (dersom du har kjøpt den) via den generelle ”Innstillinger” i iPhone/iPod.

Jeg mottar ikke Push-meldinger. Hva gjør jeg?

Sørg for at din iPhone/iPod er tilkoblet Internett, enten via mobilnettet eller WIFI. Meldingene krever veldig lite båndbredde, men de kan ikke leveres i tide dersom telefonen er uten mobildekning eller ikke er tilkoblet et trådløst nettverk (WIFI). I disse tilfellene så leveres meldingen så fort iPhonen får Internett-tilgang igjen. Dersom telefonen er tilkoblet Internett, men du fortsatt ikke klarer å motta push-meldinger, prøv å slå over til ”Flymodus” (i Innstillinger/Preferences) for minst 10 sekunder, så skru tilbake: dette vil opprette koblingen med push-serveren til Apple. Dersom telefonen har blitt uoffisielt modifisert (ofte kalt ”jailbreaket”), vennligst se de neste punktene.

Jeg har en uoffisielt modifisert iPhone. Er dette et problem?

På grunn av noen begrensinger kan enkelte modifiserte iPhoner ha problemer med å motta push-meldinger. Siden dette ikke avhenger av våre tjenester og vi bare kan forholde oss til Apples offisielle utviklingsmiljøer, så kan vi ikke garantere at disse installasjonene fungerer. Du vil dog merke det allerede ved oppstart dersom din telefon skulle gi problemer ved push-abonnement.

Push-meldingene kommer til feil tid. Hva gjør jeg?

Vennligst se de to forestående punktene. Dersom du fortsatt opplever problemer, ta kontakt på iphoneapps@vg.no.

Push-meldingene kommer 5-20 minutter for sent. Hva gjør jeg?

Dersom du bruker en iPod Touch, på bakgrunn av Apples begrensninger, og enheten er i standby (med skjermen skrudd av) kobler denne seg bare opp på Internett hvert 15. minutt for å laste ned push-meldinger (et tilgjengelig trådløst nettverk er påkrevd).

Jeg fant en feil, eller har en ide som vil gjøre produktet enda bedre. Hvor tar jeg kontakt?

Våre utviklere følger alltid med på feilrapporter, og er opptatt av alle nye ideer. Du kan alltid kontakte oss på iphoneapps@vg.no. På forhånd takk for din tilbakemelding!

Min Mote

Jeg vil bli medlem i minMote-klubben. Hva koster dette?

Å være medlem i minMote-klubben er gratis.

Hva får jeg som medlem av minMote-klubben?

Som medlem mottar du nyhetsbrev med mote- og skjønnhetsnyheter. Her får du tips om salg og tilbud, rabatter på ulike produkter, innbydelser til premierer og invitasjoner til shoppingevents. I tillegg kjøres det stadig konkurranser, og gavedryss for medlemmene.

Jeg ønsker å jobbe med mote. Hvordan utdannelse har dere i minMote?

Silje Pedersen, som er leder- og moteansvarlig for minMote, har en bachelorgrad i medier og kommunikasjon fra Los Angeles. I tillegg har hun både grunnfag og mellomfag i psykologi fra Universitetet i Oslo. Utenom relevant utdannelse er også erfaring viktig i arbeid med mote. Silje har tidligere jobbet som stylist, personlig shopper og motejournalist.

Jeg vil ha bloggen min synlig på www.minmote.no. Hvordan gjør jeg det?

For at din blogg skal synliggjøres på nettsiden, må du fylle ut et skjema som sendes til redaksjonen i minMote. Bloggen må først godkjennes som en moteblogg, før den legges ut. Skjemaet finner du her.

Jeg er interessert i å kjøpe klær som er omtalt på minMote. Hvor får jeg kjøpt produktene?

Produkter som omtales på minMote kommer alltid med informasjon om merke og pris. Produktinformasjon ligger enten i bildeteksten, eller nederst i saken.

Jeg er mann, og interessert i mote. Er innholdet på minMote både for menn og kvinner?

Ja. På minMote publiserer vi mote- og skjønnhetsnyheter for både menn og kvinner. I mars 2011 åpnet vi minMote mann, for å kunne gi et bredere tilbud.

Har du spørsmål eller tips til minMote, kan du ta kontakt på minmote@minmote.no

Comments are closed.